Také ženy mají svůj Movember: Januhairy 2020 je v plném proudu

Muži odkládají své holicí strojky a břitvy tradičně v průběhu měsíce listopadu. S výzvou neholit se, která má charitativní podtext, už druhý rok po sobě přicházejí také ženy. Měsícem bez holení je pro ně leden. Do charitativní akce Januhairy se tak i v letošním roce zapojují stovky až tisíce z nich.

Výzva Januhairy vznikla v roce 2019

Výzva Januhairy nabádá všechny ženy k tomu, aby po celý leden odložily holítka, holicí strojky či epilátory. Tuto akci, ke které se letos přidalo až několik tisíc žen, vymyslela v roce 2019 Britka Laura Jacksonová. Tato mladá žena měla až po krk uměle vytvořeného ideálu krásy, který ženám diktuje, aby měly hladké tělo.

Výzva Januhairy tak apeluje na to, že chloupky na ženském těle jsou něco přirozeného. A rozhodně nejde o něco nechutného či méně atraktivního, jak si někteří lidé myslí. Aby ženy podpořily svou přirozenou krásu a navíc se zapojily do výzvy Januhairy, měly by tedy v průběhu celého ledna zapomenout na holítka.

Výtěžek z Januhairy jde na charitu

Januhairy není pouhou výzvou. Ale stejně jako v případě pánského Movemberu jde o charitativní akci, jejíž výtěžek putuje určené dobročinné organizaci. Ženy se tak do kampaně Januhairy nejen zapojují a své neoholené nohy či podpaží sdílejí například na Instagramu pod hashtagem #januhairy nebo #januhairy2020, ale v rámci této akce také finančně přispívají na dobrou věc.

Zakladatelka této charitativní výzvy Laura Jacksonová se rozhodla, že každým rokem poputuje výtěžek z Januhairy na jiné účely. V roce 2020 je konkrétně výtěžek z Januhairy určen pro organizaci TreeSisters, která se zaměřuje na ochranu přírody a zemského klimatu.

Dámský Januhairy a pánský Movember

Máte pocit, že dámský měsíc bez holení Januhairy je velmi podobný s pánským Movember? V tom případě jste se trefili do černého! Ani ženy nechtěly zůstat pozadu a chtěly mít také „svůj“ měsíc, během kterého se nebudou holit a zároveň udělají něco pro dobrou věc.

Na rozdíl od Januhairy má však pánský měsíc knírů Movember velmi dlouhou historii, která sahá až do roku 1999. V současné době si muži v průběhu celého listopadu v rámci této charitativní kampaně pěstují knírek pod nosem, aby podpořili prevenci, výzkum i léčbu rakoviny varlat a prostaty.

Pánský Movember má statisíce stoupenců

Po celém světě si vousy pod nosem v průběhu listopadu přestávají holit statisíce mužů. Jde o jednotlivce, kamarády, ale i celé firmy. Do Movemberu se zapojují rovněž celebrity nebo známí sportovci. Muži si tedy v průběhu Movemberu pěstují pod nosem knír, zatímco tvář si udržují hladkou. Nadaci Movember, která se zaměřuje na osvětu, prevenci i samotnou léčbu rakoviny prostaty a varlat, pak přispějí finančním darem v libovolné výši. Poslední den v listopadu si nakonec svůj vypěstovaný knír opět oholí.