Nejlepší potraviny, které podporují růst vousů

Chcete u sebe podpořit růst vousů? Zaměřte se také na svůj jídelníček. Jaké potraviny byste do něj měli zařadit, aby vám vousy rostly rychleji? Máme pro vás jejich přehled.

Proč některé potraviny podporují růst vousů

Růst vousů v obličeji je u mužů řízen dihydrotestosteronem neboli hormonem DHT. Pokud tedy chcete podpořit růst vousů, správným jídelníčkem můžete ve svém těle regulovat produkci DHT, který je vlastně vedlejším produktem testosteronu. Testosteron a DHT jsou přitom přirozeně se vyskytující pohlavní hormony v mužském těle. 

Chcete-li tedy, aby vám vousy rychleji rostly a byly také hustější a silnější, na jaké potraviny byste měli vsadit?

Vejce: Superpotravina ovlivňující růst vousů

Pokud jde o růst vousů, vejce jsou v tomto ohledu superpotravinou. Obsahují vysoké množství vitamínů a minerálů, mezi nimiž najdete biotin neboli vitamín B7. Cholesterol obsažený ve vejcích je důležitý pro produkci testosteronu, biotin zase napomáhá tomu, aby DHT zůstal aktivní.

Abyste využili všech výhod této potraviny, konzumujte ideálně dvě vejce denně. A to na způsob, jaký máte rádi. Tedy na tvrdo, na měkko, na hniličku nebo jako volské oko či omeletu.

Hovězí maso: Obsahuje přírodní nasycené tuky

Proč je hovězí maso v případě růstu vousů tak důležité? Pro vysoký obsah přírodních nasycených tuků. Tyto mastné kyseliny podporují v mužském těle přirozenou produkci hormonu testosteronu, který se následně rozkládá na DHT. A právě dihydrotestosteron u pánů podporuje růst zdravých vousů. 

Jaké množství hovězího masa byste měli v průběhu jednoho týdne sníst, aby se dostavil kýžený výsledek? Ideálně 300 až 400 gramů. Hovězí maso konzumujte například jako steak s čerstvou zeleninou nebo restovanými fazolovými lusky.

Ovoce s vysokým obsahem vitamínu C

Chcete-li podpořit růst vousů, zařaďte do svého jídelníčku rovněž ovoce s vysokým obsahem vitamínu C. Tedy citrusy, jahody, černý rybíz, ananas, rakytník nebo šípek. Z jakého důvodu? Vitamín C je jednou z nezbytných mikroživin, která udržuje DHT při aktivitě.

Brambory, které jsou bohaté na cenné sacharidy

Jak nasvědčují některé vědecké studie, když za den sníte dvakrát více sacharidů než bílkovin, hladina testosteronu se ve vašem těle výrazně zvýší. Sacharidy do svého těla doplňte ideálně pomocí brambor, které můžete péct, vařit nebo opékat. Při jejich přípravě však omezte množství použitého tuku a soli. Jaké je pro vás vhodné množství brambor denně? Pro podporu růstu vousů zcela dostačuje jedna celá velká brambora.

Ořechy: Nejcennější je v nich selen

Co dále udělat pro růst vousů? Každý den zobejte ořechy, snažte se jich sníst zhruba dvě hrsti. Většina druhů ořechů (zejména neloupané paraořechy, vlašské ořechy či lískové ořechy) totiž obsahuje selen, který je nezbytný pro produkci testosteronu a tím pádem i dihydrotestosteronu.

Foto: Unsplash.com